Saturday, July 25, 2009

Bangganya Anugerah ARP Kebangsaan 2009

Bangganya bangmir apabila ada anak - anak buah bangmir dari Jempol yang naik ke pentas untuk menerima Pingat Perak di Majlis Pentauliahan Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda Peringkat Kebangsaan di Grand Season Hotal KL pada 23 Julai 2009. Bukan itu sahaja, malahan seorang kenalan sukarelawan bangmir semenjak dulu lagi iaitu Saudara Ravi telah mendapat Pingat Emas. Wow.... hebatnya NS kali ini kerana seorang belia dari negeri ini telah mendapat pengiktirafan sedemikian. Beliau telah mengalahkan seramai 122 orang peserta rebutan Emas. Seorang lagi penerima Emas iaitu Saudara Shuhail dari KL pun menerima pingat tersebut. Bangmir pun kenal juga si suhail ini, kerana sama - sama berkursus Train of Trainer di Melaka lalu. Apapun tahniah pada semua penerima Pingat Perak dan Emas tempoh hari. Itulah usaha anda. Anda perlu berbangga dengan pencapaian tersebut. Pada budak - budak Jempol dan Kuala Pilah, Jadikan Abang Ravi sebagai Idola anda ok. Untuk mendapatkan Emas, usaha kena lebih ya. tengok Abang Ravi, bidang sukarelawan sudah menjadi hobinya. Beliau juga pernah mendapat Anugerah Belia Sukarelawan peringkat NS. Pada budak Jempol hari itu, Hanif, Hafiz, Shahrizal, Firdaus dan Farah syabas kerana anda telah mengharumkan nama Jempol di Peringkat Kebangsaan. Bangmir bangga dengan anda. Tentu sekolah u all pelik kan macam mana u all leh terima anugerah tersebut sebab lepas u all balik dari KL , ada sekolah mula bertanya mengenai bagaimana u all leh dapat pingat tersebut, he.he.he..

Oh ya...Sian kauorang yer, terpaksa datang KL dengan transport sendiri sampai sesat2 kat KL. Semangat punya pasal, akhirnya sampai juga u all kat Grand Season Hotel tu. Itulah budak ARP Jempol. Pandai berdikari kan. Lagipun u all dah biasa dengan perjalanan bagpackers niekan....sebab kita selalu wat xpdc guna transport awam ni. Pada orang kuat ARP Malaysia Puan Wasitah , Kak Mariam, Kak Ann,Cikgu Man, Cikgu Zul dan unit2 urusetia ARP Putrajaya thanks sebab jaga budak-budak ARP dengan baik sekali sepanjang mereka berada di sana. Bangmir juga terharu tengok layanan mesra TIMBALAN MENTERI BELIA DAN SUKAN MALAYSIA iaitu YB. DATO' RAZALI BIN IBRAHIM kerana setia menunggu di pentas dan melayan semua para penerima pingat dari seluruh negeri untuk mengambil gambar dengannya. Bukan selalu kami dapat layanan sepecial begini dari menteri. So alhamdullilah, hajat budak - budak nie nak bergambar dengan menteri tercapai juga. YB sudi beramah mesra dan bergambar dengan penerima Pingat dari Jempol dan Kuala Pilah. Saudara Ravi ( penerima Emas ) juga sudi bergambar bersama kami di ikuti Penolong Pengarah Rakan Muda NS En. Izwandi dan Cik Azlina mentor kepada Ravi. Kami bangga dengan anda. Terima kasih Kementerian Belia dan Sukan Malaysia diatas Anugerah ini.
.


Terima kasih kepada SMKBBS, SMKBK dan SMKTJ kerana sudi melepaskan budak - budak ini menerima pingat tersebut di Kuala Lumpur. Thanks atas kerjasama yang di berikan itu.

Sekiranya anda ada sebarang berita, pertanyaan dan sebagainya mengenai ARP, silalah emailkan kepada bangmir atau SMS ke 012 369 4057 ok
.
 .

No comments: